دیه چشم | دیه کوری چشم – کاهش بینایی – نابینایی – تعیین مقدار دیه

دوشنبه 20 ارديبهشت 1400
17:43
vakiel


چشم یکی از اجزای بسیار مهم در بدن ما انسان‌‌‌‌ها است که بدون‌‌‌ دارا بودن آن زندگی کردن و انجام امور خود بسیار سخت ‌‌‌می‌شود. چشم‌‌‌‌ها به ما کمک ‌‌‌می‌کنند که محیط اطرافمان را ببینیم، مطالعه کنیم و… که به همین دلایل وجود آن‌‌‌‌ها بسیار ضروری است. اما در برخی موارد دیده ‌‌‌می‌شود که فردی باعث از بین بردن چشم فرد‌‌‌ دیگر یا کاهش بینایی او ‌‌‌می‌شود که در این صورت ‌‌‌می‌بایست دیه او را پرداخت کند. در ادامه قصد داریم در خصوص دیه کوری چشم یا همان از بین بردن چشم و کاهش بینایی توضیحات مفصلی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

 

 

دیه از بین بردن بینایی و کوری چشم انسان چقدر است ؟

چنانچه فردی بینایی دیگری را از او سلب کند و باعث کور شدن ‌چشم او شود مجرم به حساب ‌‌‌می‌آید و موظف به پرداخت دیه خواهد بود. مقدار دیه از بین بردن بینایی و کوری ‌چشم به شرح زیر ‌‌‌می‌باشد:

از بین بردن بینایی هر دو ‌چشم: چنانچه مجرمی بینایی هر دو ‌چشم سالم فرد را از او سلب کند ‌‌‌می‌بایست دیه یک انسان کامل را به او بپردازد که مقدار آن در سال‌‌‌‌های مختلف متفاوت است.

از بین بردن بینایی یکی از ‌چشم‌‌‌‌ها: اگر فردی باعث از بین رفتن بینایی یکی از ‌چشم‌‌‌‌های دیگری شود ‌‌‌می‌بایست نصف دیه کامل انسان را به او پرداخت کند.

نکته: در اینجا منظور از ‌چشم سالم ‌چشمی است که بینایی دارد و ‌‌‌می‌تواند ببیند و در واقع ‌‌‌می‌توان گفت انحراف، ضعیف بودن ‌چشم و… در تعیین دیه آن تاثیر گذار نیست.

دیه از بین بردن ‌چشم‌ افرادی که تنها
[ بازدید : 64 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به vakiel است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]